Popis produktu

Po úspešnej oprave parného rušňa 555.3008 s tendrom 930.3020 ktorá trvala celých dvanásť rokov sme sa ako klub rozhodli, že by sme ešte mohli jeden rušeň sprevádzkovať. Keďže na Slovensku už nie je zachovalých parných rušňov veľa bola nie koľko možností. Prvá voľba padla na rušeň 431.014 s ventilovým rozvodom pary a prezývkou „Ventilovka“, tendrovka, ktorá po odstavení 331.037 dosť v Bratislave chýba. Druhá voľba bol rýchlikový rušeň zo Škody Plzeň z roku 1939 s výrobným číslom 1000. Ide o „Litvu“ 399.005 s tendrom 932.006, jediný dochovaný kus zo šesť kusovej série vyrábanej pre Litovské železnice podľa vzoru nemeckých rušňov radu 03. Konečné rozhodnutie padlo na „Litevku“.

História rušňa 399.0
Rekonštrukcie na rušňoch
Stav rušňa pred opravou
Stav rušňa po oprave
Oprava rušňa 399.005 s tendrom 932.006 do prevádzkyschopného stavu

Spracoval Peter Guštara